Dag 03. Mina syskon

Jag kommer byta dag på "Min bästa vän" & "mina syskon". Känns mer realistisk att beta av familjen i två inlägg på raken.

Jag är äldst i en syskonskara med tre "barn".

Jag har en lillasyster, Malin (22). Idag bor vi ett stenkast ifrån varandra. Ställer jag mig på balkongen så ser jag faktiskt rakt in i hennes lägenhet. Även hon satsar på att bli förskolelärare och är klar i januari 2010. Hon har hållt på en hel del med dans genom åren, och nu är hennes nästa mål att bli ledare på friskis&svettis. Kul att någon av oss fått det intresset!

Malin har alltid varit väldigt bestämd av sig och vet vad hon vill. Har hon ett mål så ser hon alltid till att uppfylla det. Sen att hon kan ha ett temperament utan dess like, det hör ju inte hit;) Och det temperamentet vet hon väl om att hon har! ;)

När vi bodde hemma var vi väl mest som hund och katt kanske. Men när vi blivit äldre så kommer vi helt klart bättre överens och kan hitta på saker tillsammans. I vår ska vi bland annat bege oss ner mot skåne för att bo på hotell och kolla musikal. Lite lyx i vardagen det. Nej, jag hade inte velat byta ut min syster mot något, även om hon har försökt bli av mig på lite olika sätt. Ett sätt är att skicka in mig till "Bonde söker fru". Ett annat är att försöka gifta bort mig i både Thailand och Grekland. Men det har inte gått så bra.

Sedan har vi då lillebror. Han är 18 år och är inte så liten längre. Jimmy pluggar samhällsprogrammet och tar studenten till sommaren. Lille Jimmy. Jag och Jimmy har en bra relation idag och ungefär samma humor. Ibland tror jag bara det är jag och han som förstår den. Idag bor Jimmy hemma hos mamma och pappa i Lilla Edet. Vart han hamnar när han flyttar hemifrån är oklart, men jag gissar nog på Trollhättan faktiskt. Det är nog även lite oklart med vad han vill jobba med. Ena stunden var det journalist, och sedan var det polis. Nu senast var det något helt annan, inom marknadsföring om jag inte minns fel. Jaja, i vilket fall som helst så tror jag det kommer bli toppenbra hur som.

Jimmy är även den personen som jag ska springa Göteborgsvarvet med nästa år. Det lär ju gå bättre för honom än för mig. Fast å andra sidan har han studentbal dagen innan. kan bli intressant.

Jag hair absolut underbara syskon! ! ! Och på fredag ockuperar de min lägenhet, för då ska vi kolla sjätte Harry Potter-filmen. Och på söndag går vi på bio och ser den nyaste:)


Postat av: mirjana

mysig blogg du har!

2010-11-22 @ 20:58:30
URL: http://zajkovic.blogg.se/
Postat av: Malin

Temperament?! Moi?! Jag vet inte vad du pratar om ;)

2010-11-22 @ 21:29:13
URL: http://malleas.blogg.se/
Postat av: Malin

förresten är jag inte klar i januari 2010. det var du som var klar då!

2010-11-22 @ 23:08:43
URL: http://malleas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0