Dag 01 - Presentera mig själv

Först ut i "serien om mig" är en enklare presentation av mig. Alltså lite mer om vem jag är.

Presentation av mig själv.

Som säkert alla vet så heter jag Jenny. Är en tjej på 24 år, men fyller 25 i januari. Är uppvuxen i det lilla samhället Lilla Edet. Växte upp där tillsammans med mamma, pappa, och mina två småsyskon (som idag inte är så små längre). Nämner inte så mycket mer ingående om familjen, då de kommer nämnas i senare inlägg.

Under åren som gått nere i Lilla edet så har jag fått dela min uppväxt med 3 hundar. Pyret var först ut, men tyvärr var jag rätt liten när vi hade henne, och minnena är därefter med. Men en collie var hon i alla fall. Sedan hade vi Titti, som var världens snällaste lilla vovve. Tyvärr finns hon inte med oss idag. Hon var en shetland sheepdog. Och idag har vi våran älskade Max. Han är en 6årig liten krabat som är full i bus.

Man hör ofta väldigt dåligt om Lilla Edet, men hur det är är, så har jag många fina minnen därifrån. Grundskolan spenderade jag på Fuxernaskolan, där jag kom till att träffa många bra vänner. Tyvärr flyttade många åt olika håll, men de som står en närmast håller man kontakten med i ur och skur. Träffade två vänner i Edet som jag fortfarande har kontakten med. Vi lärde känna varandra i förskoleklassen, så vi har några år på nacken. Linda och Anna!

Efter att ha gått ut nian så började jag gymnasiet i Trollhättan. Hotell&restaurang. Kände väldigt snabbt att det inte var något för mig, men idag ångrar jag inte den tiden ändå. Vi hade roligt under tiden, och jag träffade många härliga vänner. Bland annat min allra bästa vän: Sandra.

Men studenten kom, och verkligheten med den. Av en slump skrev jag in mig som vikarie inom barnomsorgen i Lilla Edets kommun och det  ledde tillslut till min framtid. Jag kom in på lärarutbildningen här i Trollhättan och fokuserade mig på att bli förskolelärare. Hösten 2006 startade jag utbildningen. I januari 2010 tog jag examen därifrån och arbetar idag som förskolelärare i Uddevallas kommun.

I December 2006 flyttade jag även från Lilla Edet. Bosatte mig här i Trollhättan i en liten etta (som nu är uppbytt till en tvåa). Idag bor jag tillsammans med mina två katter, Alva & Alvina. Trivs väldigt bra med mitt liv just nu!

Det var lite om mig i korta drag.

 

 

Jag Nyår 08/09

'

Postat av: Malin

Ojojoj du gör mig så besviken.. Det är något i ditt inlägg som inte stämmer för fem öre.. Ojojoj jag hoppas att du kommer på vad det är.. Annars får du en ledtråd, det handlar o Max!

2010-11-20 @ 22:27:24
URL: http://malleas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0