Torsdag 6:e maj

Nästan precis hemkommen från jobbet. anlände väl hem runt 20-tiden. Denna dagen har änna gått i ett. Började klockan 10. Jobbade, jobbade och jobbade. Sedan klockan 15 lämnade jag jobbet för att bege mig ut till en annan skola i Uddevalla, där jag skulle på ett möte med alla andra som är barnsäkerhetsombud. Detta var ju mitt första möte eftersom jag är ny i spelet:) Men det var väldigt intressant faktiskt och se hur det går till lite och så. När det mötet var slut var det bara att bege sig tillbaka till jobbet, för planeringsmötet som vi har varje torsdagskväll. Denna gången blev jag ensam från vår avdelning, då mina arbetskollegor befann sig på en kurs, och personalen på den andra avdelningen ägnade sig åt lite annan planering de behövde ha gjort. Så jag kände att det var dags att rensa i våran tambus. Inte klokt med sten och grus som hamnar på barnens fack. Men nu är det en helt ny tambur som möter barnen och föräldrarna imorgon;)

Ni vet ju att jag pratat om att jag drog igång en vårstädning här hemma för ett par veckor sen. Men som vanligt med mig så går det bra till en början, och sedan händer det inget mer. Med vårstädning så anser jag att det innebär lite mer än en vanlig städning, det vill säga att under vårstädningen så R E N S A R man bland allt onödigt man har i hemmet. När jag åkte till jobbet igår (tror det var igår) så lyssnade jag på" Rix morgonzoo" där Sofia Wistam hade fått in ett tips om hur man storstädar. Man tar helt enkelt ett rum åt gången och bär ut A L L A saker man har där till ett annat rum. Sedan ställer man tillbaka sak efter sak, samtidigt som man verkligen slänger allt man inte har använt på ett bra tag. Så ja, till helgen vet ni vad jag ska göra ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0