Onsdag 17:e februari

När jag vaknade imorse hade min mamma skickat ett sms där det stod att det var blixthalka i Uddevalla. Ska jag vara ärlig så trodde jag nog inte att det var så farligt, så jag kör som vanligt till jobbet. När jag kommer strax innan Gustavsbergsbacken ser jag en lååång rad med bilar och förstår att det måste hänt en olycka, eftersom jag bara ett par minuter innan hade mött en ambulans med blåljus. Så jag förbereder mig på att stanna och få sta där och vänta ett bra tag innan de släpper på trafiken igen. Men det var verkligen blixthalka och bromsarna tar inte för fem öre när jag bromsar. Bilen bara kanar sin egen väg... jag ljuger inte när jag säger att det var centimerer ifrån att jag körde in i bilen framför. När jag väl fått stopp så ser jag bilen bakom mig kana minst lika mycket och jag gör mig redo att få en bil inkörd i min bil! Men det hela slutade bra, även om jag var väldigt skakig efteråt. Ringde i alla fall jobbet och sa som det var och att jag skulle bli sen eftersom jag fick vända om och köra runt hela uddevalla så jag kom ifrån andra hållet. Men, jag blev enbart 15 minuter sen. Rätt bra jobbat ändå tycker jag.

Nu ska jag kolla på veckans avsnitt av Andra Avenyn och mumsa på en apelsin tänkte jag! Sedan får jag nog sova. Lång dag på jobbet imorgon. Jobb 8-16 och sedan planering 17.15-19.15. Sedan blir det raka vägen hem och ställa sig och baka inför fredagsfikat som är min tur denna vecka.

Ha en bra kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0