Måndag 26:e juli

Det fick bli en sovmorgon idag. Vaknade strax innan 10,men låg kvar i sängen en bra stund efter det. Orkade verkligen inte gå upp. Men som första semesterdagen tänker jag tillåta mig själv att bara slappa gärnet hela dagen.

Helgen som var har varit helt underbar. Så skönt att komma bort ett par dagar. Det är man alltid i behov av då och då. Så i fredags åkte jag & Karin ut till Sandras stuga för att tillbringa helgen där. Vi var ute runt 20.00. Vägen dit var verkligen inte rolig att köra. Tråkig väg så det skriker om det, och den sista vägen bestod enbart av kurvor. Vi fick höra att det var sisåder 360 kurvor på den vägen som var ca 3 mil. Härligt. Så det var skönt när vi kom fram. Vilket underbart ställe att ha sommarstuga på. Där kände man verkligen att man saknade mormor och morfars sommastuga:) Så mysigt. Första kvällen vi var där firade vi med ett glas vin och en massa prat inne i köket. Mysigt.

I lördags begav vi oss iväg till en handverksmässa i närheten. Var riktigt mysigt att gå omkring där och kolla på massa fina saker. Köpte ingenting. Men vilka fina smycken det finns på sånna ställen. Tyvärr är de ju långt ifrån gratis när de är handgjorda. Men de var i alla fall fina at titta på! Efter vi varit där åkte vi tillbaka till stugan och fikade lite innan vi åkte in till Halden. Jag har aldrig varit i Norge innan, så det var första norgebesöket för mig. Där blev det en tur till en fästning. Därifrån hade vi nog utsikt över hela Halden. Sedan var vi inne i samhället och kikade lite. På kvällen där satt vi ute och drack lite vin till långt in på natten. Blev riktigt kallt det sista där, så mina fötter var som isbitar när jag gick och la mig.

Igår när vi vaknade så föll regnet ner och det blev bara mer och mer under dagen. Så vi gjorde inte speciellt mycket. Dels var vi sega sedan kvällen innan, men vädret gjorde nog sitt med. Så gårdagen bestod av slappande hela dagen. Lite filmtittande och så. Och självklart lite bus med världens goaste ettåring: Wille.

Anlände hem till min lägenhet vid 21 igår. Somnade rätt gått när jag la mig. Men tack Sandra med familj för en jättemysig helg. Kommer gärna tillbaka dit:)

Lite bilder från helgen.

 

En trädgård precis vid sjön. Underbart fint.

 

Sandra & Karin på handverksmässa

 

Utsikt över Halden i norge.

 

Karin & Jag i Halden

 

Stugmijö

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0