Måndag 19.e Juli

Jahap, blev en trist start på veckan. Har ju som sagt väldigt ont vid revbenet. Men åkte i vilket fall till jobbet och var på plats 6.00 för att öppna. Började lyfta ner stolarna från bordet och ville egentligen bara skrika av smärta,  vilket jag iofs nästan gjorde. Ringde och bokade telefontid med vårdcentralen. 8.20 ringde de och det blev bestämt att jag skulle komma på deras drop-in-tid. De tyckte inte jag skulle vänta till en annan dag, så det var bara att lämna jobbet och köra tillbaka till Trollhättan (Aj vad ont det gör att dra ner kopplingen, det går som en il ända till revbenet).

Jag var på vådcentralen 9.30 och fick vänta i lite över två timmar innan det var min tur. Tålamodet med min smärta är inte det bästa, men det var bara att bita ihop. Inte blev det bättre av att läkaren sedan klämde så jag trodde jag skulle svimma;) Men men, värktabletter utskrivna, och rådet att ligga hemma en vecka blev det. Tyvärr gör man inget mot trasiga revben (?!).... jaja. Jag höll dock inte med om att ligga hemma en vecka, utan börjar med ett par dagar för att se hur mycket bättre jag blir.

Spatserade in till apoteket efteråt, men där fick jag bara tag i den hostmedicinen jag skulle ha. Vilket jag är lite skeptisk till. Hon i kassan varnade att man kunde känna en lätt trötthet. Men Malins kompis stensover tydligen efter en kvart och kan inte ta den när hon jobbar eller så, pga tröttheten. Värktabletterna jag skulle ha fanns då inte inne... Så Malin körde ut mig till apoteket på överby. Där fanns de inte heller... men fick något liknande, som ska motsvara det jag skulle haft. Jaja, vi får väl se hur detta går:)

Nu blir det en kopp kaffe och nått avsnitt av "How I Met your mother"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0