torsdag 8.e juni

Oh, på bara några dagar har jag börjat avsky måsar...!!! Detta beror nämligen på att några måsungar slagit sig till ro på min parkering. Inte exakt min ruta (eller jo, men mer om det senare) utan lite varstans. Och ovanför parkeringen kretsar måsmamma & måspappa. I vilket fall så drar jag den slutsatsen att det är måsmamman och måspappan.

Så nu går det till såhär när jag ska till bilen. Innan jag vågar sätta fötterna på parkeringen måste jag först leta upp vart dessa ungar håller hus. Sedan letar jag upp en bra väg att få, för att inte komma för nära dessa små liven (som faktiskt är väldigt söta när de är ungar), och sedan går jag i lite snabbare takt än normalt. Eller i en väldigt högre hastighet tillochmed kanske. Samma sak när jag ska ur bilen och hem. Vart är måsungarna, och sedan leta en bra flyktväg. Det minsta jag vill är ju att bli attackerad av måsarna i luften, som skyddar sina ungar.

Idag däremot, när jag kom hem från jobbet och skulle parkera bilen, så såg jag först inte ungarna. Andades ut och inbillade mig att de faktiskt lärt sig flyga. Men så fel jag hade... en av ungarna var på MIN parkeringsruta. Fick tänka kvickt och insåg att min syster inte skulle vara hemma med sin bil förrän imorgon. Tyvärr har hon ju parkeringsrutan bredvid mig. Men den lilla måsen hoppade ner i diket bredvid parkeringen och jag slängde väl mig i stort sett ut ur bilen, hämtade kassen i baksätet och satte benen på ryggen och sprang därifrån.

Jag gillar inte måsar!

Postat av: Malin

de gör ingenting. O förresten har ungarna lärt sig flyga nu

2010-07-09 @ 15:28:50
URL: http://malleas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0