Måndag 12:e juli

I går (söndag) hade jag planer på att bara vara hemma hela eftermiddag & kvällen för att bara slappa och vila upp mig inför veckan som väntade. Men när klockan är sisådär 15.30 ringer mamma och berättar att hon har 4 biljetter till Diggiloo-turnén som var vid Läckö slott igår kväll. Så det slutade med att jag, mamma, Malin & Eveliina stressade (med betoning på stressade) iväg i bilen mot Lidköping. Till råga på allt hade vi lyckats få Vip-biljetterna med, där mat hörde till. Gratis är gott. Tyvärr hann vi inte fram i tid till maten, men det fick vi i pausen istället. Sak samma:) Men vilket roligt avslut på helgen det blev. En riktigt bra show med bra artister. Mindre lyckat att komma i säng halv ett inatt och klockan ringde klockan 06. Yeah yeah. Men jag klagar inte. Vi fick en toppenkväll sådär lite spontant, helt gratis:)

Läckö Slott

Mojje - Var ligger landet där man böjer bananerna?

"Timotej".... eller?

Som sagt, en toppenkväll igår, mindre toppen när klockan ringde imorse... Men jag kravlade mig upp, sådär i sista minuten. Och iväg till jobbet. Dessa två kommande veckorna kommer se lite annorlunda ut rent jobbmässigt. Nu jobbar jag på sommarförskolan. Pust och stön. Många barn och mååånga nya namn. Men det blir nog bra. Första dagen klarade vi helt okej tycker jag. Men nu är man seg. Men ser positivt i det hela. 9 arbetsdagar kvar till semestern. Läängtar.

Förresten... direkt efter jobbet åkte jag och skrev på hyreskontraktet för nya lägenheten. Underbart. Funderar bara på vad jag ska göra med allt utrymme. Förråd i hallen, klädlammare, garderober i sovrummet, städskåp med mera. Fick veta idag att jag har både källarförråd OCH vindsförråd med. Ännu mer underbart. Har även fått en ny parkeringsplats. Mycket billigare än vad jag har nu. Bra!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0