Tisdag 16:e februari

Nu sitter jag hemma i huset, nere i Edet. Förmiddagen har jag tillbringat med att hjälpa farmor köra lite saker till den nya lägenheten. Även min faster och hennes man har hjälpt till. Farmor ska inte flytta in förrän vid månadsskiftet, men har fått tillåtelse att göra dit lite saker innan. Så idag gav vi oss på köket. Ojojoj vad grejjer de har samlat på sig under årens gång. Och jag såg en klar tendens till seperationsångesten inför dessa saker. Hälften skulle man nog kunnat hivat bort, men nejdå, det mesta fick åka med till nya lägenheten. Ska det gå sådär för varje rum? Hon flyttar från ett stort hus till en tvåa. ;) Men jag ska inte säga något, jag känner mig själv, och kommer vara likadan den dagen då jag själv ska flytta. "Men den saken kan vara bra någongång i framtiden", även om den stått längst in i ett skåp de senaste åren! Det är väl så människan fungerar.

I morse när farmor öppnade posten såg vi att hon fått ett minnesalbum från begravningen. Jättefina bilder verkligen, även om det kommer kunna ta ett tag innan man kommer kunna kolla igenom det utan att känna den sorgen man känner. Idag är det exakt en månad sedan farfar lämnade livet här på jorden. En månad sen... lilla farfar.

Den senaste månaden har mycket i min blogg handlat om, eller avspeglat sig i min saknad till farfar. Jag skriver blogg dels för att nära och kära ska kunna läsa den och se vad jag gör om dagarna. En del kompisar som bor längre bort kan läsa den och se hur jag har det (precis som jag läser deras blogg, för att se hur dem har det). Men i det stora hela skriver jag faktiskt blogg för min egen del. Dels för att kunna gå tillbaka och läsa om mina bravader här i livet, men även kunna skriva av mig mina känslor. Och att förlora farfar är något av det svåraste jag varit med om. Han var en sådan människa som man önskade att alla fick lära känna. Därför hoppas jag att ni har förståelse för att min blogg handlar en del om farfar och saknaden till honom ett tag!

Nu ska jag dricka en kopp kaffe tillsammans med mamma och sedan ska jag åka upp mot Trollhättan. Ska jobba några timmar borta på lagret!


Postat av: Johanna W

Det är helt förståligt att du skriver en del om din farfar, för han betydde mycket för dig vet jag!

Även om vi ses eller hörs i stort sett varje dag så älskar jag att läsa din blogg :) fortsätt med det som du gör!



Kram

2010-02-17 @ 08:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0