Söndag 25:e april

Känner mig väldigt effektiv idag. Fortsätter med min vårstädning som gick sådär igår. Skriver på c-uppsatsen (nej, den är inte klar än, men det tar på det), och självklart busar jag med mina två små hjärtegull Alva & Alvina. Just nu väntar jag bara på att c-uppsatsen ska bli klar. Vilken enorm lättnad jag kommer känna då. Tyvärr jobbar ju både jag & Johanna just nu, så vi kan inte lägga all den tid på det som vi skulle vilja! Men nu tar det sig!

Nu till något helt annat. Jag läste på aftonbladets hemsida igår (eller om det kan ha varit GT:s hemsida) att från och med 2012 kan det bli förbjudet att köra med gamla bilar inne i Göteborg. Åldersgränsen på bilen var 16 år. Detta för miljöns skull. Jag sitter här och funderar lite, för jag minns aldrig från vilket år min lilla bil är. Antingen 1996 eller 1998. Men är den från 1996 så är den 16år 2012. Vilket innebär att den alltså inte kommer få köra i Göteborg. Har ni hört nått löjligare? Inte för att jag kör i Göteborg, men ändå! Vart är världen påväg?

Nu ska jag skriva lite till på uppsatsen. Sedan koka mig en kopp kaffe och ta mig en paus. Dags att börja med maten om en stund med. Köttfärsås & pasta blir det idag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0