Måndag 19.e april

Undra varför det alltid känns värst på måndag när klockan ringer? Idag var det allt annat än härligt att hoppa upp ur sängen klockan 6... eller jag ska vara ärlig, 6.15. Snooze-knappen kan vara bra den!

Efter jobbet åkte jag hem och gjorde mamma sällskap över en bit mat hemma i edet. Fick den maten jag hade önskat, mammas gryta med makaronskruvar och köttfärs... haha, kommer nog alltid ha lite barnasinne inom mig. Men det var härligt att hinna hem och hälsa på en sväng såhär en veckodag. Det är sällan det händer. Klockan 16 hade jag iaf tid hos Carina för både klippning och färgning. Och jag kan säga att det verkligen var på tiden. Jag brukar vara noga med att göra det var tredje månad. Klippningen har jag väl lyckats någorlunda bra med, hade nog gått fyra månader nu. Men färgningen, usch. Färgade aldrig sist eftersom jag då skulle till Thailand och det kändes onödigt eftersom det antagligen skulle blekas i solen ändå. Så sist jag färgade håret var i september typ. Så nu var det verkligen inte vackert. Nästan så man velat gråta varje morgon man kollat sig i spegeln. Eller okej, inte riktigt, men nästan;)

Loggade in på Högskolan Väst sida förut och såg att man kunde hämta ut sin tenta nu. Jag såg framför mig hur jag skulle få underkänt ännu en gång på den, och därmed behöva vänta till januari att skriva om den. Och inte nog med att jag kände så, jag hinner ju inte in heller för att hämta den under veckan. Så därför skulle jag behöva gå och vänta i flera dagar medan de skickade hem den. Trodde inte resultatet skulle läggas ut riktigt än på "min sida".... men vet ni vad, de la ut resultatet idag, och jag var godkänd nu. Härligt. Tror jag hade brutit ihop rent ut sagt annars!

Nu ska jag snart grina lite framför "Spårlöst" innan jag ska sova!

Postat av: Sofia

Grattis till G:et! :) Hoppas håret blev fint, jag ser fram emot mitt frisörbesök!! Puss!

2010-04-19 @ 21:55:52
URL: http://missofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0