Svårt val


Hemma igen. Blev en väldigt kort dag med uppsatsen idag. Men vi fick gjort det vi skulle, och ligger bra till i vårat tids-schema, så visst kan man unna sig en lugn och härlig måndag?

Jag har beslutångest. Jag har ju precis bytt över från telenor till 3. När jag hade telenor så betalade jag 299kr för abonnemanget. Plus 99kr för att skicka obegränsat med sms (eller om det var 3000 sms/månad). Sedan betalade jag även en summa för telefonen varje månad som jag TROR var ca 50kr. Därför hade jag aldrig en räkning under 450kr. På nått vis låg den alltid runt 480, men det är väl faktureringsavgigter och mms!

För tillfället på 3 så har jag en grundavgift på 199kr. Men där har jag även fria samtal & sms till andra med 3 för 49kr. Om jag fattar det rätt så dras de 49kr från min pott. Alltså har jag en samtalspott på typ 150kr. Och den lär man väl överstiga lite då och då. Men det gör inte så mycket. Sedan betalar jag ca 60kr på telefonen. Så minst så lär väl räkningen ligga på sisådär 250 kr kanske. Men jag känner mig rätt, jag är rätt så bra på att sms.a. Jag kan gärna sms.a istället för att ringa. Och visst, många kompisar har 3, men många har det inte. Så frågan är, ska jag välja bort tjänsten som kostar 49kr, och därmed ta bort fria sms & samtal till andra med 3? Och välja till fria sms till ALLA för 99kr/månaden? Hmm...svårt val!

Postat av: CaTTis

Hmmm?! Om inte alla dina närmaste vänner som du hör av dig till mest har 3?! Tycker ja du skall ta 99kr i månaden istället för 49... 49 = BARA 3... 99= alla nät fria sms! Så hade nog jag gjort iaf! Kram

2009-09-14 @ 17:24:51
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0