Åttlingmamman

Har spenderat två timmar framför dokumentären på 5.an, om åttlingmamman. Och jag blev förbannad flera gånger. Faktiskt! Dels att hon väljer att skaffa så extremt många barn (på konstgjort sätt dessutom), utan att ha pengar att klara det. Hur fasen ska barnens utväxt bli? För alla barn är värda en värdig uppväxt. Min åsikt är att man inte ska skaffa fler barn än vad man klarar av att försörja.

Men okej, nu har hon valt att ha sammanlagt 14 barn, det är ju hennes val. Så egentligen ska jag inte yttra mig om det, jag hoppas bara barnen får en fin uppväxt. Så det andra som gör mig upprörd är hur alla papparazzi och dylikt står utanför huset, följer dem vart de än går ute, de kan inte ens gå till lekparken utan tiotals fotografer efter sig. Ska barnen behöva ha det så? Är inte fotograferna vuxna och vet att det inte är en bra uppväxt för barnen? Låt familjen vara.... Snälla!! Okej, det är deras jobb, men man får inte gå hur långt som helst, för guds skull, de är bara barn!

Jag har ingen anledning att prata skit om åttlingmamman, men visst blir man irriterad på vissa saker. Eller så är det helt enkelt så att dokumentären vänder det till det sämre? Jag vet inte......

Men som sagt, så hoppas jag att barnen får en fin uppväxt. De är människor, de är värda det!

Postat av: CaTTis

Ne jag läste snabbast två veckor innan?! =S Men sen att när man har gjort en studieförsäkran skall de ta en vecka innan man fått pengarna!

2009-09-02 @ 09:18:22
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Asså valde hon själv att skaffa så många barn? På ett konstgjort sätt..=/ OMG. Jag skulle alltså ha sett den dokumentären igår...=( Ah de med papparazzis är sjukt. Vem det än är... men speciellt när det är barn de är ute efter! De borde vara lag på att amn inte fota barn under 18 eller nått! Kram

2009-09-02 @ 09:29:16
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0