Måndag 30:e november

Måndag igen då... tycker verkligen veckorna bara springer iväg. Första advent var igår, vilket betyder att julen är på ingång. Men som sagt, måndag idag. Det var verkligen inte lätt att komma upp imorse, hade väldigt gärna velat ligga kvar och sova ett antal timmar till, men det gick ju inte. Började praktiken kl 07.00. Alltid segt innan man pallrat sig iväg på morgonen, men sedan rinner bara dagen iväg. Imorgon blir det i alla fall lite sovmorgon då jag inte börjar förrän 8.30.

Vi var åtta tjejer som var inbokade på en kryssning nästa fredag till söndagen. Men vi fick besked idag om att det var för få bokade på den kryssningen så vi blev avbokade. Imorgon får vi besked om vi kommer på en annan båt... annars får det helt enkelt vara. Synd att missa, men inte så mycket man kan göra. Jag får väl nöja mig med mina planerade resor till fjällen och Thailand antar jag ;) Men självklart hoppas jag på att vi får plats på den nya båten.

Nu har jag precis pluggat lite. Suttit och skrivit lite på ett arbete till praktiken. Ska fortsätta fixa lite med ett annat arbete en liten stund, får se hur länge jag orkar idag. Ikväll tänkte jag i alla fall bädda ner mig i soffan och kika på faddergalan. Och i år kan jag göra det med väldigt gott samvete, eftersom jag gått och skaffat mig ett fadderbarn. Minns inte när jag gjorde det, men borde varit i början av året. Känns som man skänker pengarna till något väldigt bra. Sedan måste jag säga att det värmer i hjärtat när det kommer ett litet brev ner i brevlådan som hon skrivit till mig. I förra brevet beskrev hon sina framtidsdrömmar, och jag håller alla tummarna i världen för att hon ska nå dem!!!

Nej, dags att återgå till skrivandet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0