Vår skola!

Måste bara skriva av mig lite! Vet ni hur frustrerad jag kan bli?? Vår c-uppsats handlar om barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Genom att arbeta med denna uppsats har man fått en ännu större inblick i hur det ser ut ute på våra skolor. Jag kan bli så grymt irriterad på att det inte finns resurser för dessa barn i skolorna. Självklart ska de inte bli behandlade på ett särklassat sätt, men de ska även ha rätten att bli behandlade utefter deras egna behov!!!!

Varför dra ner på personal inom förskola, skola & fritids??? Är det inte dessa barn som blir framtiden? Har inte barnen rätt till en värdig skolgång. Detta gäller ALLA barn. På fritids till exempel, är det rätt att man är 1 pedagog på 20 elever? NEJ! Tiden på förskola/fritids ska verkligen inte vara som barnpassning. Det ska ge barnen en elev att utvecklas! Men barnpassning är precis vad det är på vissa ställen. I så fall kan man ju lika gärna slopa läroplaner och allt vad det heter! Nej usch... vad regeringen och kommuner än ska dra ner på, så se till att det inte är skolan som blir drabbad!!

Under arbetet med uppsatsen, så har man sett några skräcksceniarie kan jag lova er!! På en sådan skola vill man verkligen inte hamna sedan när det är dags att börja jobba!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0