Nytt i boksamlingen

Har suttit och klickat hem lite böcker nu ikväll från cdon.com. Blev följande:

Den jag ville ha - av Sheila O´Flanagan
Det här är berättelsen om de två vännerna Darcy och Nieve, bästisarna som alltid ställde upp för varandra ända fram till den dagen Nieve förförde Darcys pojkvän. Tio år går utan att de har någon som helst kontakt, men så en dag dyker en bröllopsinbjudan upp hemma hos Darcy. Nieve ska gifta sig och vill gräva ner stridsyxan. Men Darcy har något annat i sikte, vad hon egentligen längtar efter mest av allt är att få hämnas vad som i hennes ögon var ett oförlåtligt svek. Hon kan inte släppa drömmen om det liv hon kunde ha haft...

Den jag ville ha är en roman om vänskap, svek och om att lära sig inse vad man egentligen vill med sitt liv. Det handlar om de stunder i livet vi ibland kan se tillbaka på och tänka "om bara", eller "om inte" tillfällen som vi gärna vill tro att de kunde ha förändrat våra liv om vi då gjort ett annat val.


Luftslott - av Sheila O´Flanagan
Carey Browne jobbar som flygledare på Dublins flygplats och är van vid att hantera oförutsedda händelser. Så när Ben Russel, en man hon känt i bara fem minuter, friar, tar hon hand om situationen lika lugnt som vanligt - och tackar ja! Till hennes vänners skräckblandade förtjusning...

Trots vännernas tveksamhet och ett kyligt mottagande från Bens syster, Freya, så är Carey fast besluten om att få äktenskapet att fungera. Hon vet att hon funnit sin själsfrände. Om folk bara kundelämna dem ifred.

Men det verkar som om Ben inte har varit helt uppriktig om sitt förflutna och Carey börjar snart undra om hon inte begått ett stort misstag. När allt kommer omkring så måste det bara vara för bra för att vara sant.



Om jag kunde drömma - Stephenie Meyer Är dags för mig att ta mig an dessa böcker:)
Sluta genast, Bella! Mina muskler frös till is. För det var inte Jessicas röst som tillrättavisade mig den här gången. Det var en ursinnig röst, en välbekant röst, en underbar röst len som sammet, trots att den var så upprörd. Det var hans röst jag var noga med att inte tänka hans namn och det förvånade mig att ljudet av den inte slog omkull mig och fick mig att krypa ihop på asfalten i plågad sorg. Men jag kände ingen smärta, ingen alls. I samma ögonblick som jag hörde hans röst klarnade allt. Edward är allt för Bella hon är beredd att offra sitt liv för honom. Men att vara kär i en vampyr är farligare än Bella någonsin hade kunnat föreställa sig. Edward har redan räddat henne ur klorna på en ondskefull vampyr men när deras kärlek hotar dem som de älskar mest inser de att deras problem bara har börjat


När kalla nätter plågar mig med minnen om hur det var - Jessica Andersson
Hur gick det till när sångerskan Jessica Andersson hamnade i Fame Factory? Hur kändes det när hon som nybliven mamma med duon Fame helt otippat gick och vann Melodifestivalen? Men framför allt, med tanke på den framgångsrika artistkarriären: Varför har Jessica Andersson aldrig riktigt glada ögon?
Blicken röjer minnen från en otrygg barndom. Jessica och hennes syskon växte upp med sin missbrukande mamma och mammans mer eller mindre våldsamma män. Syskonskaran splittrades när de placerades i olika fosterhem. En enda sak har Jessica Andersson alltid varit säker på. Att hon kan och vill sjunga. Att hon ska
sjunga. Jessica skulle visa dem som sa att hon "skulle sluta som sin mamma". Så blev det också.


På grund av Leon - Jenny Leeb
En gång i tiden var Maja och Angelica bästisar. Leon och Maja var ett par, och de tre vännerna var oskiljaktiga. Men så åker Maja till USA för att gå en språkkurs och det är då allting går sönder. Något händer därhemma, något ingen av dem kan ändra på i efterhand. Något som gör att Maja väljer att stanna kvar i Los Angeles. Sex år senare, när Leon hastigt dör återvänder Maja hem till Stockholm. De två forna vännerna möts på begravningen. Frågan är om vänskapen någonsin kan bli vad den en gång var. De har båda förändrats, Angelica är snart färdig läkare, Maja å andra sidan har inte riktigt följt någon rät linje i livet. Hon har författardrömmar men jobbar som servitris för att få ihop till hyran. Att träffas igen skakar om deras respektive värld. Charmiga Maja och duktiga Angelica - kanske skulle de tjäna på att ge varandra en ny chans? Men det är inte alltid lätt att se vad vänskap kan vara värd när rivalitet och svartsjuka står i vägen.

Texterna under titlarna är kopierade från cdons sida. Nu ska jag väl klara mig ett tag med läsningen:)

Postat av: Emelie

Jenny Leebs böcker är såååå bra gumman!!! Har du inte läst de andra två så måste du köpa dom oxå. Finns i pocket så du borde kunna få de ganska billigt på ica eller så=).

2009-12-21 @ 21:00:55
URL: http://extravagantly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0